Oktober

Oktober
image17

Bildtext

Oktober upplevs ofta som en lång, grå och trist väntan på vintern. Faktum är att oktober är en timme längre än alla andra månader. Det eftersom vi går från sommartid till normaltid.

Om oktober sade man förr att: "Om löven icke vilja gärna falla av träden, då bliver det kall vinter. Kommer tordön i denna månad, det tecknar hårt år och stor storm."

Motivering
Motiv:
oktober var den bild jag började med eftersom vi började jobba med våra projektarbeten då. Jag utgick från hur jag kände mig då, frusen och lite småsur. Löven hade börjat falla och håret flög åt alla håll.

Färgval: Jag valde rostbrun-orange, gult och grått. Jag utgick ifrån färgerna på löven. Det gråa fick jag ifrån att det mesta kändes grått å trist. Gräset hade börjat tappa färgen och snön hade ännu inte kommit för att ljusa upp.

Första bilden jag gjorde i till min lilla kalender. Jämnför den med september som blev den sista bilden. Tycker ni jag utveklats något? Det tycker iaf jag^^

Kommentarer
Postat av: Tu Madre

haha, sant! :D den var bra :)

2008-03-17 @ 20:19:17
URL: http://TUMADRE.BLOGG.SE

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0