November

November
image18

Bildtext
I Sverige kallades förr november för vintermånad.

OBS: Glöm inte att uppvakta alla pappor den andra söndagen i november då fars dag firas.

Motivering
Motiv: I november kommer ofta den första snön och jag minns från när jag var liten att det var en magisk dag när första snön kom. Det dröjde inte lång stund innan jag och mina bröder var fullt påklädda och redo för att leka i snön. Därför kände jag att det passade bra med en lekfull bild i november. Figurerna fick ha ett litet snöbollskrig, roligt och lekfullt.

Färgval: Jag valde ljusa färger med inslag av blåa toner. De ljusa färgerna bryter av från den gråa hösten och de blåa tonerna ger en känsla av att det är kallt ute.


Lite hjälp tack.
Som ni ser är det en väldigt tunn bildtext den här gången jämnfört med de andra månaderna. Har ni något tips på vad mer som är värt att nämna om november?

ops, ser att det blev lite galet med "copyright -stämpeln" på den här bilden. Några bokstäver har bytt plats...men ni vet vad jag menar. (snor du så dör du!)

Kommentarer
Postat av: Tu Madre

glöm inte all helgona dagen i november !

2008-03-17 @ 20:18:51
URL: http://TUMADRE.BLOGG.SE

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0