Juli

Juli
image14

Bildtext
Juli har fått sitt namn från kejsaren Julius Cesar. Det var Roms senat som lät byta namn på månaden efter Julius död för att hedra kejsaren. Quintilis som den hette innan dess var Julius födelsemånad.

Juli kallas även för rötmånad eftersom det är så fuktigt i luften och mat och mjölk lätt blir förstört i värmen.

Under juli månad är det förbjudet att fördriva grundskoleutbildning i Sverige.

Motivering
Motiv: juli är min absoluta favoritmånad eftersom det är i sommarlov och varmt. Det finns inga måsten utan man kan ta dagen som den kommer. Därför tycker jag att det passar utmärkt med en riktigt somrig bild den här månaden och vad är somrigare än att bada?

 Färgval: lätta pastellfärger, somrigt och härligt. Badbollen bryter av det blåa utan att sticka ut.

Vad tror ni trogna läsare (om jag har några) blir kalendern nice eller vad?

Kommentarer
Postat av: Evelina

Så söta de är :)

2008-02-16 @ 22:07:09
URL: http://hjartaallt.blogg.se
Postat av: nathalie

fan, du har ju kommit en bra bit nu:) ser ju jättebra ut :) inte så många månader kvar nu!

2008-02-16 @ 22:57:14
Postat av: Tu Madre

juli lärde jag mig nåt nytt :)

2008-03-17 @ 20:21:42
URL: http://TUMADRE.BLOGG.SE

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0